Klart med Marknadschef

25 januari, 2010 |

Idag hälsade nye marknadschefen på nere på kansliet

Kalmar FF har idag gjort klart med den nya marknadschef som inom kort tillträder sin tjänst. Bland ett 50-tal sökande föll det slutliga valet på 39-årige Per Rosenqvist.

Idag hälsade nye marknadschefen på nere på kansliet

Kalmar FF har idag gjort klart med den nya marknadschef som inom kort tillträder sin tjänst. Bland ett 50-tal sökande föll det slutliga valet på 39-årige Per Rosenqvist.

Per som är född och uppvuxen i Landsbro utanför Vetlanda började sin karriär på Roxx reklambyrå i Vimmerby för att sedan flytta ner till Helsingborg där han fortsatte sitt arbete inom reklambranchen. 1997 var det åter Småland som gällde när Per anställdes som Marknadschef för Hultsfredsfestivalen där han blev kvar till 2001. Parallelt med jobbet i Hultsfred var han även ansvarig för Restaurang och Nöjesverksamheten på Strand hotell i Borgholm under sommarsäsong.

Efter jobbet som Marknadschef på Hultsfredsfestivalen ägnade sig Per åt affärsutveckling inom turistnäring för Rock City i Hultsfred och IUC för musik och upplevelseindustrin.

2006 gick han tillbaka till jobbet som Marknadschef på Hultsfredsfestivalen och ägnade sig då främst åt sponsring på det nationella planet.

Om sitt nya arbete säger Per själv,
Jag kommer nu framför allt att satsa på att ta vara på det goda arbete som Staffan Roth och Dennis Nilsson har grundlagt. Min huvudsakliga uppgift blir att inrikta mig på att ta upp det till en nationell nivå för att öka Kalmar FF:s intäkter när vi flyttar in på vår nya arena. Vi kommer att utöka det geografiska området som vi arbetar mot men det är viktigt att vi lyckas behålla den starka koppling som vi har i dag med den lokala och regionala marknaden.

Per tillträder sin tjänst hos Kalmar FF den 1 mars och kommer under perioden fram till 1 juni att arbeta parallelt med Hultsfredsfestivalen för att slutföra sina åtaganden där.

Kalmar FF hälsar Per varmt välkommen till föreningen!

Annons