Pressinformation

Pressinformation på Guldfågeln Arena 2016

Pressläktaren

På Guldfågeln Arena finns det 50 ordinarie platser för arbetande journalister. Dessa är belägna på plan 2 där även pressens arbetsrum finns. På pressläktaren finns trådlös bredbandsuppkoppling, kod till uppkopplingen erhåller ni vid ackrediteringsdisken.

Pressrum
På Guldfågeln Arena finns ett arbetsrum för journalister och fotografer som är beläget på plan 2 precis bakom pressläktaren. I arbetsrummet finns tillgång till såväl trådlös som fast bredbandsuppkoppling samt arbetsytor. Inför matchen och i paus bjuder Kalmar FF på fika.
I pressens arbetsrum hålls även presskonferensen efter match med tränare från respektive lag. Presskonferensen startar ca: 10 minuter efter slutsignal.

Pressrummet öppnar 90 minuter innan matchstart och vi erbjuder ackrediterad media att sitta kvar och jobba 75 minuter efter avslutad match innan vi låser igen för dagen.

Flash-zon
På plan 1, alldeles intill spelargången finns en yta där rörlig media gör sina flashintervjuer.
TV-sändande bolag har alltid förtur på intervjuer i Flash-zonen. Därefter i följande ordning.

1. Heltäckande sändning av matchen.
2. Övriga nyhetsbevakande TV-bolag.
3. Radiosporten.
4. Internetredaktioner (Webb-TV).

Alla intervjuer som filmas ska göras med sponsorväggen som bakgrund.

Fotografer
Når planen genom korridor från pressentrén och använder samma väg när planen lämnas.
På våra allsvenska matcher har fotografer tillträde till båda kortsidorna, hela långsidan på motsatt sida från avbytarbänkarna samt inom straffområdeslinjerna på samma sida som avbytarbåsen är belägna. Observera att det inte under några omständigheter är tillåtet att beträda gräsmattan eller vistas framför avbytarbåsen eller så sikten skyms mot något mål för dem som sitter där.
För fotografer som vill ha access till trådlös uppkoppling direkt från fotbollsplanen, så kallad MAC-Adress ackreditering, gäller att dessa måste ackrediteras senast sista vardag innan match via mail till teknik@kalmarff.se .
Om det finns frågor besvaras dessa av Charlie på Kalmar NDC 070-510 85 33

Pressentré vid Guldfågeln Arena
All förackrediterad media anmäler sig vid vår ackrediteringsdisk som är belägen vid västra läktarens Pressingång. Entrén för media öppnar 90 minuter innan match.
Du får då din ackrediteringsbricka, fotoväst samt biljett till din plats på pressläktaren och tillgång till medias arbetsrum.

Parkering för ackrediterade journalister/fotografer
För ackrediterade journalister och fotografer hänvisas all parkering av fordon till grusparkeringen norr om Guldfågeln Arena vid Gastens konstgräsplan. Därifrån går ni under viadukten till arenan.

Frågor kring media besvaras av Kalmar FF:s pressansvarige:
Jeanette Fagerlund