Marknadspris till Kalmar FF

25 oktober, 2012 |

Kalmar FF fick under torsdagen ta emot utmärkelsen Årets Marknadsförare

Sveriges marknadsförbund har utsett Kalmar FF till Årets Marknadsförare. Priset delades ut vid Tendensdagen idag i Stockholm.

Jan Fager, vd för Sveriges Marknadsförbund:
– Kalmar FF har satt tydliga mål och använt en mängd marknadsföringsverktyg, alltifrån traditionellt varumärkesarbete till gerillamarknadsföring och sociala medier. Särskilt intressant är att se hur de satsat på långsiktighet och verktyg för att framtidssäkra engagemanget i föreningen.

Kalmar FF fick under torsdagen ta emot utmärkelsen Årets Marknadsförare

Sveriges marknadsförbund har utsett Kalmar FF till Årets Marknadsförare. Priset delades ut vid Tendensdagen idag i Stockholm.

Jan Fager, vd för Sveriges Marknadsförbund:
– Kalmar FF har satt tydliga mål och använt en mängd marknadsföringsverktyg, alltifrån traditionellt varumärkesarbete till gerillamarknadsföring och sociala medier. Särskilt intressant är att se hur de satsat på långsiktighet och verktyg för att framtidssäkra engagemanget i föreningen.

Per Rosenqvist, marknadschef på Kalmar FF:
Vi är väldigt stolta över den här utmärkelsen. Framför allt är den ett bevis på att man med kreativitet, glädje och stort engagemang kan skapa något väldigt bra även med små medel. Samarbetet med vår byrå Wilson Creative har handlat om att skapa “en helt ny fotbollsupplevelse” och utmärkelsen är ett kvitto på ett lyckat samarbete.

Annons