Gasten IP

Skicka din ansökan för medieackreditering till info@kalmarff.se senast sista vardagen innan match.

I din ansökan behöver vi veta
– För och efternamn
– Vilket mediebolag representerar du
– Beskriv ditt uppdrag kopplat till matchen

Mer information om ditt besök på Gasten IP hittar du nedan.

Pressläktaren

På Gasten IP finns inga sittplatser vilket innebär att pressen hänvisas till ståplats på den östra långsidan. Det finns tyvärr heller inga möjligheter att koppla upp sig till något Wifi-nätverk ute vid planen.

Pressentré Gasten IP

Tävlingsmatcher: All förackrediterad media anmäler sig vid vår ackrediteringsdisk som är belägen vid västra läktarens pressingång på Guldfågeln Arena. Entrén för media öppnar 45 minuter innan match. Du får då din ackrediteringsbricka, fotoväst och tillgång till medias arbetsrum.

Träningsmatcher: All förackrediterad media anmäler sig vid entrén till Gasten IP som är belägen på den södra kortsidan närmast Guldfågeln Arena. Entrén för media öppnar 30 minuter innan match.

Från pressingången på Guldfågeln Arena till Gasten IP är det cirka 2 minuters promenadväg.

Pressrum (Ej öppet i samband med träningsmatcher)

I samband med tävlingsmatcherna på Gasten IP har alla journalister och fotografer tillgång till pressrummet på Guldfågeln Arena. Där finns tillgång till såväl trådlös som fast bredbandsuppkoppling samt arbetsytor. Här hålls även presskonferensen efter match med tränare från respektive lag. Presskonferensen startar inom 30 minuter efter slutsignal.

Pressrummet öppnar 45 minuter innan matchstart och vi erbjuder ackrediterad media att sitta kvar och jobba 60 minuter efter avslutad match innan vi låser igen för dagen.

Flash-zon/Intervjuer

TV-sändande bolag har alltid förtur på intervjuer i Flash-zonen. Därefter i följande ordning.

1. Heltäckande sändning av matchen.
2. Övriga nyhetsbevakande TV-bolag.
3. Radiosporten.
4. Internetredaktioner (Webb-TV).

Alla spelarintervjuer med icke TV-sändande bolag sker via telefon under hela försäsongen. Innan matchen är slut samlar vi in önskemål om vem du vill intervjua och återkopplar så fort vi kan.

Fotografer

På Gasten IP har fotografer tillträde till båda kortsidorna och Östra långsidan.

Parkering för ackrediterade journalister/fotografer

För ackrediterade journalister och fotografer hänvisas all parkering av fordon till grusparkeringen norr om Guldfågeln Arena vid Gastens konstgräsplan.

Frågor kring media besvaras av Kalmar FF:s mediaansvarige

Henrik Andersson