Guldfågeln Arena

Skicka din ansökan för medieackreditering till info@kalmarff.se senast sista vardagen innan match.

I din ansökan behöver vi veta
– För och efternamn
– Vilket mediebolag representerar du
– Beskriv ditt uppdrag kopplat till matchen

Mer information om ditt besök på Guldfågeln Arena hittar du nedan.

Pressläktaren

Pressplatserna på Guldfågeln Arena är belägna på plan 2 där även arbetsrum finns. På pressläktaren finns trådlös bredbandsuppkoppling.

Pressentré vid Guldfågeln Arena

All förackrediterad media anmäler sig vid vår ackrediteringsdisk som är belägen vid västra läktarens Pressingång. Entrén för media öppnar 2 timmar innan match. Du får då din ackrediteringsbricka, fotoväst samt biljett till din plats på pressläktaren och tillgång till medias arbetsrum.

Pressrum

På Guldfågeln Arena finns ett arbetsrum för journalister och fotografer som är beläget på plan 2 precis bakom pressläktaren. I arbetsrummet finns tillgång till såväl trådlös som fast bredbandsuppkoppling samt arbetsytor. Inför matchen och i paus bjuder Kalmar FF på kaffe, vatten, frukt & godis.

Pressrummet öppnar 2 timmar innan matchstart och vi erbjuder ackrediterad media att sitta kvar och jobba 90 minuter efter avslutad match innan vi låser igen för dagen.

Flash-zon

TV-sändande bolag har alltid förtur på intervjuer i Flash-zonen. Därefter i följande ordning.

1. Heltäckande sändning av matchen.
2. Övriga nyhetsbevakande TV-bolag.
3. Radiosporten.
4. Internetredaktioner (Webb-TV).

Alla intervjuer som filmas ska göras med sponsorväggen som bakgrund.

Presskonferens/Intervjuer

Presskonferens efter match, med tränare från respektive lag, startar ca 15 minuter efter slutsignal. Personliga intervjuer sker efter önskemål i den mixade zonen efter presskonferensen är slut.

Fotografer

På våra allsvenska matcher har fotografer tillträde till båda kortsidorna, hela långsidan på motsatt sida från avbytarbänkarna. Observera att det inte under några omständigheter är tillåtet att beträda gräsmattan och all placering är bakom reklamskyltarna. Avståndet mellan fotografernas stillbildskameror och TV:s mikrofoner bakom målen måste vara minst 75 cm då ljudet annars går direkt in i TV-ljudet.

Parkering för ackrediterade journalister/fotografer

För ackrediterade journalister och fotografer hänvisas all parkering av fordon till grusparkeringen norr om Guldfågeln Arena vid Gastens konstgräsplan. Därifrån går ni under viadukten till arenan.

Frågor kring media besvaras av Kalmar FF:s mediaansvarige

Henrik Andersson