Pressrelease

4 juni, 2010 |

En ny arena är guld värd

Det blir livsmedelsföretaget Guldfågeln AB som namnger Kalmar FFs nya hemmaarena. Namnet på arenan blir: Guldfågeln Arena

Avtalet mellan Kalmar FF och Guldfågeln AB löper från 2011 t o m säsongen 2017. En option finns om förlängning av avtalet.

En ny arena är guld värd

Det blir livsmedelsföretaget Guldfågeln AB som namnger Kalmar FFs nya hemmaarena. Namnet på arenan blir: Guldfågeln Arena

Avtalet mellan Kalmar FF och Guldfågeln AB löper från 2011 t o m säsongen 2017. En option finns om förlängning av avtalet.

Vi är väldigt nöjda med att ha fått Guldfågeln som namnsponsor till vår nya arena, säger Kalmar FFs ordförande Johnny Petersson. Guldfågeln är ett av regionens största och mest framgångsrika företag – ett modernt och sunt företag med värderingar vi har lätt för att dela. Inte minst Guldfågelns satsningar på miljö- och klimatsmarta lösningar tycker vi speglar ett företag med blicken riktad in i framtiden – och en positiv framtidstro är ett tydligt inslag i de satsningar vi nu gör inom Kalmar FF. Guldfågeln är dessutom ett starkt varumärke som står för hög kvalitet, kontinuitet och långsiktighet. Vi har redan ett omfattande och lyckosamt samarbete med varandra sedan 10 år tillbaka som vi nu vidareutvecklar.

Vi är både stolta och glada över att vi nu får en så framträdande roll i den satsning som görs med den nya arenan, säger Jimmy Samuelsson, VD Guldfågeln AB. Som ett av regionens mest profilstarka företag känns det naturligt för oss att spela en roll både för Kalmar FFs och hela regionens utveckling. Jag är övertygad om att den nya arenan kommer att bli ett ytterligare lyft både för klubbens och regionens självkänsla och självförtroende. En arena som kommer att ge oss många fina upplevelser – inte bara när det gäller fotbollen. Arenan kommer också att användas för andra evenemang och för konferenser och möten. Självklart ser vi också hur detta kommer att stärka vårt eget varumärke, både i regionen och i resten av Sverige.  

Fakta om Guldfågeln Arena:
Guldfågeln Arena blir en mötesplats för hela regionen där man har evenemang inom fotboll, konferenser, mässor, konserter eller andra underhållningsevenemang. Guldfågeln Arena kommer stå klar i mars 2011 och får vid fotbollsevenemang en publikkapacitet på 11 800 sittande åskådare. Vid konserter utökas publikkapaciteten till 15 000. Vidare rymmer arenan restaurang, lounge, loger och medlemspub. Guldfågeln Arena får Kalmars bästa läge intill E22 och Kalmars nya köpcentrum Hansa City.

Fakta om Guldfågeln:
Guldfågeln AB ingår i matfågelkoncernen Blenta-gruppen och är ett av Sveriges ledande kycklingföretag. Företaget grundades 1975 och har huvudkontor och sin huvudsakliga verksamhet i Mörbylånga på Öland. Guldfågeln AB har ca 470 anställda och omsätter 1 miljard SEK. Guldfågelns affärsidé är att ” förse konsumenterna med välsmakande svenska kycklingprodukter och utveckla matidéer som förenklar livet för konsumenterna”. Mer info på www.guldfageln.se

Fakta om Kalmar FF:
Kalmar FF är under 2000-talet Sveriges mest framgångsrika allsvenska fotbollsklubb. Klubben har en rad framgångar i både Allsvenskan och Svenska Cupen där titeln som Svenska Mästare 2008 hittills väger tyngst. Under 2010 firar dessutom Kalmar FF sitt 100-års jubileum. 

Bild på Guldfågeln Arena
Bilder och pressrelease finns att ladda ner via länkar längst ner på denna sida.

En intervju med Guldfågelns VD Jimmy Samuelsson och Kalmar FF:s ordförande Johnny Petersson hittar du i vår Webb-TV eller direkt via klippet nedan. 

 

Annons