Kalmar FF topp 20 i varumärkesranking

25 februari, 2017 |

Idag släpptes en undersökning av Sport & Affärer där man rankar vilka idrottsklubbar i Sveriges som har starkast varumärke. Bland fotbollsklubbarna i Sveriges hamnar Kalmar FF på 9:e plats och bland idrottsklubbarna har man klättrat upp till en 20:e plats. 

Klubbchef Anders Klevsand ser positivt på rankingen

Idag släpptes en undersökning av Sport & Affärer där man rankar vilka idrottsklubbar i Sveriges som har starkast varumärke. Bland fotbollsklubbarna i Sveriges hamnar Kalmar FF på 9:e plats och bland idrottsklubbarna har man klättrat upp till en 20:e plats. 

Klubbchef Anders Klevsand ser positivt på rankingen
– Alla som på något sätt är verksamma i Kalmar FF har en stor del i den här placeringen. Allt ifrån ideella som hjälper oss, personal, ledare, spelare m.m. Vi är så klart väldigt stolta över att ta oss in på topp 20-listan i Sverige. Att vi ökar placeringen från ifjol känns extra bra när man tittar på det arbetet föreningen gjorde under 2016 med kampanjerna Flare Hunt och Sektion Glenn som fick väldigt bra uppmärksamhet nationellt. Detta är ett långtsiktigt bra arbete från föreningen som ger resultat. 

– Även arbetet med vår akademi där vi är oerhört framgångsrikta har gjort stort genomslag i Sverige och har säkert påverkat vår placering. Idag har vi 12-13 ungdomslandslagsspelare i åldersgrupperna 97-00 och är näst bäst i Sverige med det.  

– Vi har även satsat mycket  på vårt CSR-projekt ”Kalmar FF med hjärtat”, där vi förstärker vårt samhällsengagemang ännu mer. Det är något vi kommer fortsätta jobba hårt med framöver. Extra roligt när det gäller vårt CSR-projekt är att spelarna är väldigt aktiva och kommer med mycket förslag på aktiviteter. 

Hela listan med idrottsklubbarna varumärken 2017 hittar du här!

Annons